woensdag 20 april 2011

BASEL/MILAAN, vitrahaus

Het is alweer een tijd geleden dat ik naar Milaan ben gegaan, een maand geleden!
En ik had beloofd om snel foto's en verhalen ervan op deze blog te zetten, niet gelukt! Ik ben geen goede blogger.. Maar bij deze een leuk verhaaltje over Milaan.

Het is echt een pracht stad! Ik ging natuurlijk met school, dus we hadden veel excursies. Maar ook excursies door de wat aan de zijkant gelegen wijken in Milaan, daar kreeg je dan ook tijd voor jezelf, om lekker rond te kijken op de verschillende design routes, en om even te gaan lunchen en dineren.

Ik ga niet alles vertellen, want dan wordt het een veelste lang verhaal. Maar de leukste excursies die ik heb gedaan, zijn toch wel het bezoek aan het Vitrahaus in Basel, Zona tortona designweek route, en Ventura Lambrate route.

Vitra is een meubelfabrikant met veel topdesigners, zoals Hella Jongerius, Verner Panton, Zaha Hadid en natuurlijk niet te vergeten Charles en Ray Eames!
Charles en Ray Eames hebben veel gedaan voor Vitra, je kent de bekende stoelen vast wel! De volgende foto's zijn gemaakt met mijn ouderwetse rolletjes camera. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten